Werkwijze


Stap 1. Bestelling plaatsen!

Hét geboortekaartje gevonden? Plaats jullie bestelling door de gevraagde gegevens achter te laten in het bestelformulier. De gegevens heb ik nodig om jullie bestelling goed te kunnen verwerken.

  • Gegevens: Naam, adres & telefoonnummer
  • Datum: Uitgerekende datum baby | Aankomstdatum adoptie
  • Kaartsoort: Naam van gewenste kaartje / model B of C
  • Aantal: Benodigde aantal kaarten
  • Lettermix: gewenste lettertype
  • Tekst & naam baby: Teksten en naam baby voor in het kaartje, belangrijk voor de opmaak
  • Enveloppen vooraf ontvangen: ja of nee | kosten € 10,-
  • Sluitzegels: voor op envelop ja of nee | kosten € 1,- per set van 6 zegels

Nadat jullie de bestelling hebben geplaatst, ontvangen jullie per e-mail een offerte. Nadat jullie de offerte van de bestelling hebben goedgekeurd, wordt de bestelling in behandeling genomen.

Weten jullie nog niet wat het geslacht van jullie kindje wordt? Dan kunnen jullie een jongens- en een meisjeskaart bestellen. Geef bij de bestelling aan welke kaart en tekst jullie voor een jongen en welke voor een meisje willen gebruiken. Dit mogen 2 totaal verschillende kaarten zijn. Beide versies worden dan opgemaakt en bij de geboorte wordt de juiste kaart gedrukt.

Enveloppen vooraf? Willen jullie de enveloppen al voor de geboorte schrijven? Dan kunnen de enveloppen al toegezonden worden. De kosten voor vooraf verzenden van de enveloppen bedragen € 10,-. Dit is slechts een optie. Anders worden de enveloppen meegestuurd te samen met de kaartjes. Geeft dit aan bij het plaatsen van de bestelling.

Sluitzegels? Leuke stickers voor de enveloppen dicht te plakken, met detail van het kaartje erop gedrukt. Kosten voor setje van 6 zegels € 1,-. Dit is slechts een optie. Geeft dit aan bij het plaatsen van de bestelling.

Na het plaatsen van de bestelling ontvangen jullie een offerte ter goedkeuring via email.


Stap 2. Ontwerpfase

Per e-mail ontvangen jullie de digitale proeven in PDF-bestand. Deze bevat het gewenste kaartje met daarop jullie persoonlijke gegevens voor zover bekend. Is het geslacht van jullie kindje niet bekend, ontvangen jullie voor zowel een jongen als een meisje een aparte proef. Controleer de teksten op de digitale proef goed op typfouten! In de digitale proef fase kunnen er nog aanpassingen gedaan worden, graag verneem ik de eventuele wijzigingen via e-mail. Drie correctierondes zijn gratis. Na deze gratis correctierondes kost elke wijziging € 5,- per keer.

Digitale proeven zijn PDF-bestanden en kunnen worden geopend in het programma Acrobat Reader. Deze PDF bestanden zijn in lage resolutie en bevatten een gestippelde middenlijn (vouwlijn) en een watermerk. Uiteraard worden deze op de kaartjes niet meegedrukt en is het uiteindelijke drukwerk haarscherp.


Stap 3. Betaling

Zodra de opmaak van de digitale proef naar te vredenheid is, ontvangen jullie de finale proef en de factuur per e-mail. Na ontvangst van betaling en bevestiging van de finale proef, worden de bestanden van het geboortekaartje klaargezet bij de drukker. Na het klaarzetten van de bestanden bij de drukker, kunnen er geen wijzigingen meer worden gedaan in de opmaak. Controleer de finale proef dus goed! Uiteraard vallen de nog in te vullen *geboortegegevens hier buiten, deze worden door de drukker later ingevuld.

Bij Lilalein is de factuur heel gemakkelijk en veilig betalen via iDeal.

De betaling kan natuurlijk ook worden overgemaakt naar ING rekeningnummer NL78INGB0007491963 t.n.v. M. Hund te Amsterdam. Voor betalingen vanuit het buitenland: IBAN: NL78INGB0007491963, BIC: INGBNL2A. De factuur moet binnen 14 dagen na dagtekening betaald zijn en vóór de levering van de kaartjes.

Papieren proefdruk! Na ontvangst van de betaling krijgen jullie de proefdruk (en eventueel enveloppen vooraf) thuisgestuurd. Via e-mail ontvangen jullie ook de informatie en een ordernummer die nodig is om de geboorte te melden.

Mocht er na de bevestiging en het drukklaarzetten van de finale proef toch nog een wijzigingen in het ontwerp volgen, dan worden hier extra handelingskosten voor berekend. De kosten daarvoor bedragen € 15,-. (* Enkel naam baby, geboortedatum, gewicht, lengte en tijd gegevens vallen hier buiten)


Stap 4. Geboortemelding

Zodra jullie kindje geboren is, kunnen jullie dit direct aan de drukker melden. Dit kan zowel telefonisch (tel: 020-5200 266) als per e-mail. Let er goed op dat alle gegevens correct zijn! In al jullie enthousiasme is een typefoutje wellicht snel gemaakt. De drukker vult voor jullie de geboortegegevens in en stuurt nog een laatste digitale proef ter controle per e-mail. De benodigde gegevens van de drukkerij en het ordernummer ontvangen jullie tijdens het bestelproces, na het klaarzetten van de bestanden bij de drukker.

Hou bij de geboortemelding het ordernummer bij de hand!

Mochten er nog vragen of problemen zijn, dan kunnen jullie mij altijd bellen of emailen.

Geboortemelding aangeleverd op:

  • MA-VRIJ vóór 10.30u: dezelfde dag nog verwerkt en verstuurd
  • MA-DON na 10.30u: in overleg, of uiterlijk volgende werkdag verwerkt en verstuurd
  • VRIJDAG na 10.30u: in overleg, of uiterlijk maandag er na verwerkt en verstuurd
  • ZAT en ZON: geboortemeldingen enkel via e-mail, maandag er na verwerkt en verstuurd

Bovenstaande planning van drukwerk verwerken is onder voorbehoud. Bijvoorbeeld in geval van feestagen en vakantieperiode zijn er aangepaste levertijden. Drukkerij is op zaterdag, zondag en feestdagen gesloten. Tussen kerst en oud en nieuw, is er een vertraagde levering.


Stap 5. Levering

Geboortekaartjes: De geboortekaartjes worden na jullie goedkeuring, van de door de drukker ingevulde digitale proef, gedrukt en verstuurd. De levering wordt verzorgd door Ruparo, de vaste drukker van Lilalein, die met PostNL pakketdienst werkt. Als de definitieve gegevens op een werkdag vóór 10:30u worden aangeleverd, wordt het drukwerk de volgende werkdag bij jullie bezorgd.
Dit altijd onder voorbehoud; dit is uiteraard afhankelijk van PostNL pakketdienst. Zelf (laten) ophalen bij de drukker in Amsterdam-centrum mag natuurlijk ook. Vóór 10.30u uur doorgeven is zelfde dag eind van de middag afhalen. De drukkerij geeft een seintje als het klaarligt. Later aangeleverde gegevens, dus na 10.30u is de levering in overleg.

Aankomstkaartjes: Aankomstkaartjes worden gedrukt na overleg en goedkeuring van de finale proef(druk). Het is aan jullie of jullie de kaarten voor of na de reis willen ontvangen/versturen.

Kijk hier voor de verzendkosten.


 Annuleren

Annuleren kan altijd, maar is niet kosteloos.

De annuleringskosten zijn afhankelijk van de verrichte werkzaamheden, gemaakte ontwerp- en drukkosten. Bij een standaardkaartje wordt € 45,- in rekening gebracht voor de gemaakte kosten. Bij een maatwerkkaartje hangen de kosten af van de fase waarin het ontwerpproces zich bevindt. Heb je de enveloppen al vooraf ontvangen dan worden ook de kosten van de enveloppen in rekening gebracht. Deze kosten worden in rekening gebracht, of wanneer reeds betaalde eerste factuur afgetrokken van het aanbetaalde bedrag, het resterende bedrag wordt teruggestort op de rekening die bij ons bekend is.


 Algemene voorwaarden

Lees hier de Algemene Voorwaarden.

 

 Auteursrechten: Copyright © Lilalein

De ontwerpen en illustraties van Lilalein zijn auteursrechtelijk beschermd. De klant betaalt voor het recht om eenmalig gebruik te maken van het totaalontwerp, voor het maken van het geboortekaartje of aankomstkaartje. Voor elk ander gebruik heeft u de toestemming van Lilalein’s illustrator Marjolein Hund nodig. De rechten van de illustraties worden niet vrijgegeven voor andere doeleinden. Van alle op deze website aanwezige illustraties, ontwerpen, dessins en designs ligt het auteursrecht bij Lilalein’s illustrator Marjolein Hund. De ontwerpen mogen op geen enkele wijze gekopieerd, vermenigvuldigd of gecommercialiseerd worden. Bij overtredingen worden gerechtelijke stappen ondernomen. Lilalein – Marjolein Hund heeft recht op naamsvermelding op elk kaartje.